ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین

چینی‌ها به سرعت در حال کار بر روی رادیو تلسکوپ‌شان هستند، و استان گوییژو را به دلیل گودی طبیعی که دارد انتخاب کردند. چینی‌ها با استفاده از این رادیو تلسکوپ قادر خواهند بود ۳ برابر بیشتر از آرسیبو به فضا بنگرند و ۱۰ برابر سریع‌تر از آن آسمان را مورد بررسی قرار دهند.
داستان بزرگترین تلسکوپ جهان از سال ۲۰۰۶ با جلب موافقت کنفرانسی بین‌المللی در چین نسبت به پروژه آغاز شد. پروژه در ۲۰۰۷ بودجه‌ی خود را دریافت کرد و تا کنون این بودجه به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است. روند ساخت نیز از مارس آغاز شد.
تلسکوپ چینی‌ها ساختار کنترل شده‌ای دارد که این امکان را فراهم می‌کند تا از راه دور مطابق با نیازها تغییر داده شود. ساختار رادیو تلسکوپ، دقتی بی‌نظیر و امکان بررسی سریع را فراهم خواهد کرد. انتظار می‌رود که چینی‌ها با استفاده از این تلسکوپ بتوانند انتشار نور از منبعی در فاصله ۱۰۰۰ سال نوری را شناسایی کنند.


|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390
معرفی ۱۰ آبشار زیبا و چشم‌نواز جهان

۱٫ آبشار مولتنواما، آمریکا
آبشار مولتنواما
۲٫ آبشار دتیفوس، ایسلند
آبشار دتیفوس
۳٫ آبشار نیاگارا، آمریکا
آبشار نیاگارا
۴٫ آبشارهای دریاچه‌های  Plitvice در کروواسی
۵٫ آبشار ویکتوریا، زیمبابوه
آبشار ویکتوریا
۶٫ آبشار ایگوازو، برزیل
آبشار ایگوازو
۷٫ آبشار UpperYellowston، آمریکا
۸٫ آبشار کریملر، استرالیا
آبشار کریملر
۹٫ آبشار گولفوس، ایسلند
آبشار گولفوس
۱۰٫ آبشار ناچی در ژاپن
آبشار ناچی


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390
گاراژ مخفی !

http://persiafun.dalahooo.ir/pfun/90/3/mix5in1-2/hhouse03.jpg


http://persiafun.dalahooo.ir/pfun/90/3/mix5in1-2/hhouse02.jpg

http://persiafun.dalahooo.ir/pfun/90/3/mix5in1-2/hhouse04.jpg

http://persiafun.dalahooo.ir/pfun/90/3/mix5in1-2/hhouse05.jpg

http://persiafun.dalahooo.ir/pfun/90/3/mix5in1-2/hhouse06.jpg


|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390
اتومبیل شخصی قذافی؛ امن‌ترین خودروی جهان!


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

نقاط تمایز دیکتاتور لیبی با دیگر مقامات جهان تنها در لباسهای عجیب با دکمه‌های بزرگ، سفرهای پرطمطراق و محافظان و پرستاران ویژه اش و حتی چادر معروفی که در آن می‌خوابد و هر جا که می‌رود با خود می‌برد، خلاصه نمی شود. چراکه خودروی معمرقذافی نیز بسیار عجیب است. به نوشته روزنامه‌ "المصری الیوم"، خودروی معمر قذافی، رهبر لیبی که برای خود سفارش داده به ادعای مسئولان این کشور امن‌ترین خودرو در جهان است و بیشتر شبیه‌ یک موشک بزرگ است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این خودرو که به "صاروخ الجماهیریه" (موشک لیبی) موسوم است دارای سالنی با پنج صندلی و یک سیستم دفاع الکترونیکی، ضربه گیرهای ویژه تاشو در هنگام تصادف و مجهز به کیسه‌های هوا است. موتور این خودرو از نوع پیشرفته V6230bhp است. "دوخیلی المغارف"، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری داخلی لیبی که این خودرو را برای قذافی سفارش داده، تاکید دارد که این خودرو انقلابی در تاریخ اتومبیل جهان محسوب می شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منابع آگاه تاکید دارند از خودروی شخصی قذافی که به صورت سفارشی تهیه شده تنها یک مدل در کره خاکی وجود دارد که آنرا برای نخستین بار در کنفرانس وحدت آفریقا در سال ۲۰۰۹ در طرابلس رونمایی کرده و امن ترین خودروی جهان نام نهاده اند.


|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390
دوربین دیجیتال یک میلیارد پیکسلی



بزرگترین دوربین عکاسی که تا کنون برای یک ماموریت فضایی ساخته شده، از وضوح تصویری در حدود یک میلیارد پیکسل برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قرار است این دوربین در ماموریتی پنج ساله بر روی فضاپیمای “گایا” آژانس فضایی اروپا نصب شده و از میلیاردها ستاره و موقعیت آنها نقشه برداری کند. در حالی که قرار است دوربین “یک میلیارد پیکسلی” تمرکز اصلی خود را بر روی کهکشان راه شیری قرار دهد، گایا دیگر اجرام کیهانی از قبیل کهکشانها و تب اخترهایی که در لبه مرزی جهان قابل مشاهده قرار دارند را نیز رصد خواهد کرد.

این دوربین از 106 حسگر CCD برخوردار است، که هر یک از آنها کوچکتر از یک کارت اعتباری بوده و ضخامت آنها باریکتر از یک تار موی انسان است. متخصصان این حسگرهای ظریف را بر روی موزائیکهای 1X0.5 متری نصب کرده اند. 102 قطعه از این حسگرها تنها به ردیابی و نقشه برداری از ستاره ها اختصاص خواهند یافت و چهار حسگر دیگر به کنترل کیفیت تصاویر و زاویه تلسکوپهای دوگانه گایا که به تصویربرداری سه بعدی از ستاره ها مشغولند خواهد پرداخت.

ساختار محافظتی این دوربین از کربید سیلیس ساخته شده است که نه تنها سبک وزن است بلکه در برابر تغییر شکل تحت تاثیر تغییرات حرارتی نیز از خود مقاومت نشان می دهد.

پس از آغاز سفر گایا در سال 2013 این فضاپیما در نقطه لاگرانژی L2 قرار خواهد گرفت، نقطه ای که در فاصله 1.5 میلیون کیلومتری زمین قرار دارد و در آن حرکات مداری زمین با نیروهای گرانشی به توازن رسیده و نقطه ای پایدار و ثابت را به وجود می آورد.

بر اساس گزارش گیزمگ، گایا پس از قرار گیری در L2 چرخیده و رو به سوی کهکشانها خواهد کرد تا علاوه بر نقشه برداری از موقعیت ستاره ها، رنگ ساختار و شدت نور آنها را نیز به ثبت برساند.


|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : محمد بشیر (یوسفی)
تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390